Červenec

31.07.2010 12:56

Je sobota    3/7/2010
Dopoledne přijela kámoška na návštěvu se zbylými sedmi štěňulkami, protože už se pomalu rozcházejí do nových domovů a tak abychom je ještě naposledy vyfotili, no a pak nám tu Dezinku nechala... běhala za námi po zahradě, chvílema spala a mezi tím papkala... Bohužel, naše čubina Arunka jí vůbec nepřijala. Jak se přiblížila Dezi na metr k ní, skočila po ní a s vrčením po ní chňapla...naštěstí nekouše, ale jen štípne, takže jí nic neudělala, ale pro jistotu dostala látkový košík, aby jí při půtkách nepomlátila a měla sem jistotu, že jí opravdu nekousne, když sem musela odběhnout. I na procházku jsme navečer šli... byla jsem z ní unešená... capkala na vodítku jako velká holka... občas se přiblížila k Arce víc než se jí líbilo, tak bylo slyšet zavrčení, ale už se po ní neohnala ...ale košík si Arunka "užívala" pořád.  Tak jsme strávili celý zbytek soboty a košík měla Arka i na noc. Dezinku vůbec nepustila do boudy, takže spala v kotci na dece, ale po půlnoci se probudila a bylo jí smutno, tak začala šíleně výt... malý ďáblík s hlasem psa baskervilského!!! Mezi domy se to v podloubí balkonu, kde je psí kotec slušně rozléhalo a tak sem musela jít zakročit...  ale malá se na mě vrhla a nechtěla se ode mně hnout, že jsem jí prostě nedokázala nechat brečet venku samotnou, když jí Arka nechce vzít k sobě. Žila se dvěma fenama a 7 sourozencema, je jasné, že být sama prostě neumí, tak jsem si ustlala v kotci a proseděla tam s ní celý zbytek noce, aby se prospala a nás sousedi ráno neseřvali. Při těch vedrech co jsou je každý rád, že si může na noc nechat okna dokořán a určitě by její vytí až do rána neuvítali s pochopením...

Neděle        4/7
Dnes už se Arka okolo ní netočila jen s vyceněnýma zubama, tak jsem je nechala, aby si k sobě prostě vybudovaly vztah se svými pravidly. Arka jí nepustí ke kotěti a samozřejmě k misce, pokud se to naučí Dezi respektovat, mohlo by jim to nějak klapat... no a tak okolo sebe celý den chodily a z povzdálí se očmuchávaly. Občas se štěně zapomnělo a pokoušelo se si s ní hrát, což tedy neprošlo, ale zárověň už se to obešlo bez půtek... Na vycházce jim to spolu moc sluší, to je Arunka v pohodě a Dezi je moc šikovná, chodí hned krásně, skoro netahá a necuká se. Arunka nikdy psy venku neřeší a tak si Dezi věří a projde okolo i když za plotem zuří nějaký jiný trhač... je mooooc šikovná!
Večer jsem je nechala spolu v kotci i s kotětem... nejprve trochu vyla , ale pak nastalo ticho... myslela jsem si, že máme vyhráno, ale omyl...Arka s Mikšou spaly v boudě a Dezi opět sama venku na dece... Okolo půlnoci se tu začalo pořádně blýskat a trochu i hřmít, což Arunka špatně snáší a byla značně nervní, do toho se Dezi probrala a začala si zase výt na celou ves... jediné řešení všeho bylo je rozdělit, protože štěňata se učí i odkoukáním a to by se mi zrovna v případě reakce na bouřku moc nehodilo... a tak sem udělala to, co jsem tááák moc nechtěla... odnesla jsem si štěně do pokoje...jak sem jí položila na zem - hned loužička... no začalo to pěkně... v ložnici okamžitě jak kdyby to znala - hop a byla v posteli!  Ale neznala, byli odchovaní v kotečku a pak normálně venku - žádný gaučáci... takže to z ní nebudu dělat ani já... dostala prádelní koš vedle postele vystlaný koberečkem na kterém leží na terase, nějaké hračky na kousání proti nudě a velmi nesmlouvavě ukázáno, že ona bude dole. Nečekala jsem že to pochopí rychle a tak jsem byla opravdu v šoku, že se pokusila vylézt do postele jen jednou a když sem jí opět sundala, že si ustlala v koši a spala až do šesti ráno. Takže po několika nocích jsem se trochu prospala...

Pondělí        5/7
Ráno mě vzbudilo žužlání prstů - asi sem jí hladila ze spaní, protože sem měla ruku v koši a tak jsem jí čapla a hned jsme šly čůrat... bohužel mi nedošlo, že byla tak dlouho šikovná a místo pod terasou na trávě sem jí položila hned za dveřma u terasy a ona se tedy beze všeho studu vyčůrala hnedle na té terase jak sem jí položila... až sem se musela smát... přišel číčák s Arkou, ta viditelně spokojená, že se vyspala bez košíku a hned šla dezi očuchat... dostaly obě nažrat a misky jsem jim dala jak jen nejblíž k sobě bylo bezpečné, tak po sobě koukaly, ale celkem v pohodě. Nechala jsem je pak svému osudu.Zařekla jsem se že za nima dneska až do oběda nepůjdeme... okolo desáté ale šílený štěkot Dezinky mi to pokazil a já vyletěla na terasu co se děje...  Dezi obíhala Arku dokola a dorážela na ní... vyštěkávala jí a poskalovala jak kůzlátko... Arka stála s jednou packou ve vzduchu a přebírala si po svém, co se děje... Zaplula jsem nepozorovaně dovnitř a jukala po nich oknem... vypadalo to moc dobře... V poledne jsem jí šla nakrmit, ale Dezí nikde... prošla jsem celou zahradu, všechny kouty i schody do sklepa, před kterými mě varovala kámoška a já se je tak snažila zabezpečit... ale nic... a najednou jsem si všimla maličkých paciček jak vykukovaly z pod závěsu z boudy! Dezi ležela hned za vchodem, vyloženě u čumáku Arky...snad mi kámoška promine, ale vykašlala jsem se na krmení a nechala je tam tak vyspat všechny tři... no a teď čekám, kdy se proberou...  :D když se probraly, napapkaly se a s dezi jsme jeli na návštěvu... byla mooc šikovná a chovala se úžasně... návrat byl skoro v jedenáct v noci, takže slupla pár granulek a usnula...

Úterý        6/7
No... na dnešek se dalo celkem spát... sice ještě nějaké to kníkání bylo, ale hned zas přestalo... do boudy sice nešla, ale po té návštěvě se jí asi náramně dobře spalo...no a nebo jsem už já byla KO a nevnímala jsem to... netuším, nicméně je klid... Arka si začíná nechávat líbit letmé doteky od Dezi a u misek už na sebe nevrčí... jen kvůli kočce jsou ještě třenice... Arka dost žárlí a tak se Dezi nesmí moc k Mikše tulit, jinak je od sebe vyřve...
Byli jsme na okruhu na procházce... Dezi ťapká úžasně a tak se zítra vydáme do vsi mezi štěkající ploty...

Středa        7/7
Jsem prvně spala celou noc...to bylo skvělé... Arka má na noc stále košík, takže jsem v klidu a v kotci bylo ticho... ráno Dezi vypadala naprosto spokojeně a všichni tři se opět sešli u snídaně... "číčák" se naučila žrát s nima, tak jsme u krmení jak zvěřinec... strašně se mi to líbí! Arunka se o moooc zlepšila ve žraní... jí skoro o třetinu víc, nežli dříve, takže konkurence u misek jí opravdu jen svědčí... no a i to dávkování je pro ní zatím bezva, protože byla zvyklá jen uždibovat celý den a tak si alespoň konečně vypěstuje správný jídelní režim, který odchodem Badouška od nás úplně ztratila a byla jsem ráda, že vůbec něco žrala.
Dezinku strašně moc baví aportek a přetahování... to vydrží dokolečka, tak si s ní hrajeme, jak jen to jde... jen nechce pochopit, že boty na hraní nejsou a tak pokaždé, jak se u terasy zuju a jdu pro něco dovniř, jakmile si nedám boty na parapet, tak jednu nemám... už jsou obě okousané od těch jejích jehliček... ale asi si nemůže pomoct, protože i když už ví, že na povel FUJ se přestane a botu opravdu nechá být, příště to udělá znovu... cácora jedna!
Ráno jsme museli k zubaři... v poledne jsme jeli vyzvednou manželovu motorku, takže si to tu vyzkoušely hafynky i samy a dopadlo to snad dobře - obě jsme našli v pořádku...  Pak jsme sekali trávu a ani sekačka Dezi nijak nezajímala... jen koukla občas co se to děje a hrála si dál s kotětem...Odpoledne jsme měli návštěvu - kamarádku s holčinama, takže Dezinka byla úžasně umazlená! A večer jsme šli opět zkoumat terén... Byli jsme prvně v zapejskované ulici na procházce ukázat se kámošce... Pesani vyváděli a kdo ví, co jí všechno řekli, protože se chvílema opravdu zastavovala a kdyby byla na volno, zdrhla by domů, ale že s námi šla Arka, která psy neřeší a šla jako dáma středem, pokaždé se za ní rozeběhla a ťapala vedle ní... jen ouška jí kmitala sem tam... takže nakonec to celé s hrdě vztyčenou hlavou prošla... domů ale došla jen na rezervu a po napapkání padla a spala... a opět bez vytí... myslím si že vycí období už máme tedy za sebou! Hurá!!! Trvalo to opravdu jen krátce a při reakcích Arky na ní, se to dalo očekávat. Prostě jí bylo smutno...


Čtvrtek        8/7
Zase spala venku na kožichu... ono je tedy dost teplo i v noci a tak jí to nejspíš ani nevadí, protože tam s ní chrněla i číča místo v boudě u Arunky... tak nevím...
Dopoledne jsme museli odjet do Kolína a po návratu jsem našla vytažený netřesk ze skalky statečně roztrhaný na maličké kousíčky! Šla jsem jí pořádně vyčinit, ale jak sem jí uviděla, nezmohla jsem se na nic! Seděla u zdi a dotrestávala ten nebohý netřesk do posledního píďku a jak mě uviděla a zvedla hlavu, ukázalo se, že jí stojí už jedno ouško nahoru a to druhé ještě ne - vypadá jako králíček... strašně sem se smála a tak místo hubování bylo focení... za pár dní už bude slečna s ouškama nahoru po ovčácku...
Odpoledne jsme jí seznamovali s motorkou... fotili jsme jí na zahradě a tak jsem čekala reakci na ten rachot, ale měla jí úplně u ocásku... jen se podívala, co že to pod páníčkem tak řve a zase si dál okusovala hračku... když to zastavilo, skoukla co to je, očuchala kolo a šla si po svém...
Přez den to bylo normoš, tak jsme šli večer do stejné psí ulice co včera... dneska už šla daleko jistěji, zastavila se jen jednou a nazpátek šla na volno polňačkou a krásně se držela poblíž... je to zlatíčko...


Pátek                9/7
Na dnešek netuším co se to v kotečku dělo, ale Arunka byla ráno bez košíku... tak už si to asi srovnaly mezi sebou a nebudeme ho potřebovat... Ale Dezí byla úplně šikovná a prvně bylo po ránu čisto...vydržela od desíti až do sedmi , takže první cesta byla hned venčení u tůjek do kamínků, kam se jí zalíbilo chodit... pokud to takhle vydrží  - bude to paráda! S číčou si našly zálibu se honit pod tůjkama , takže to tam řádně po ránu zkoumají a blbnou... Ale bohužel se nám na zahradě zase objevil krtek, tak doufám, že jí nenapadne ho lovit a ty jeho díry zvětšovat... to by mě asi nepotěšilo... leda že by ho chytla...  :)))
Odpoledne jsme se vydali na průzkum za hřbitov...  ale po chvilce jsme se museli vrátit, ani jedna čubina nechtěla chodit, tak sem se zula a zjistila sem, jak šíleně je to tam na dotek ještě horký...  Takže skoro celý den zvěř proležela ve stínu a ani sem se jim nedivila...


Sobota        10/7
Dneska po sedmé ráno mě vzbudil šílenej nářek Dezinky... hnala jsem se podívat co se stalo a asi jen blbě skočila z lavičky a nabila si čumes, protože už u ní stála Arunka a olizovala jí... Takže je vidět, že se už snad smířila s tím, že tu máme mimino a je její... Košík už nepotřeuje opravdu a tak mám velkou radost...  Žrádlu moc nedají ani jedna, jen kočka se cpe jak o život, tak to moc neřešíme, protože v tom horku co tu panuje je to děsný, no. Dopoledne jsme jeli na svatbu a tak jsme je tu nechali prvně samy bez košíku u Arky a dopadlo to skvěle, po návratu obě v pohodě a u misky žádné vrčení, i když se jim už misky dotýkají vzájemně...  tak jsme ho uklidili a už máme vyhráno... Odpoledne jsme odjeli znovu a návrat byl až v noci, ale už fakt pohoda - jen boty co jsme zapomněli uklidit ta malá mrška zas odtahala do zahrady a trestala je za existenci, takže jsou zas propíchaný až běda... ale jinak fajn. Na noc dostali ještě poslední dávku krmení a jak už se ochladilo, (tedy trošičku...) zbaštily to všechny až na dno a šly na kutě...



Neděle         11/7
Dneska jsme si přispali a tak jsem šla do kotce až na půl devátou s očekáváním, co všechno mě tam čeká a bylo to príma! Dezinka vydržela být šikovná až sem koukala a tak jsme se hnedle utíkaly venčit... je to zlato šikovný... na terase jim musíme roztahnout vždycky slunečník, aby nepapkaly na tom sluníčku, tak každá dostala svou misku a baštily... ale moc tomu zas nedaly... zato misky s vodou musíme doplňovat pořád, protože jak se v tom malá cachtá, je to hned špinavé... a taky aby to neměly moc teplý, i když se jim to snažím stěhovat pořád za stínem... Arunku jsme odpoledne polili vodou, ale malou jsem si netroufla, aby se pak třeba nebála vody, tak jí jen hladíme namočenou rukou a to se jí líbí, olizuje z ruky kapičky... Krtek tu řádí ve velkém a tak mu pod tůjema Dezi s kočkou pomáhají hrabat, už jsou tam dvě mega díry do kterých si lehají... jenomže to nebylo vidět a tak sem je odhalila až když vylezly ty dvě malé potvory mokré a špinavé od hlíny jak sem zalejvala... No s nima se jeden fakt nenudí... Dezi ztrestala další netřesk a znelíbila se jí jedna kytička na skalce, tak tu vyškubala po jednom listu až na kořeny... no dostala tedy vycukáno a snad se poučila...
Večer jsme šli obejít ves středovou ulicí a vraceli jsme se kol hřbitova... Brazilská fila u silnice se Dezí vůbec nelíbila a i když byla za plotem a Arka šla v pohodě dál, Dezi na to odvahu nenašla a tak sem jí musela kousek poponést... potom už jí ale ostatní hafani asi tak děsní nepřipadali a domů už došla v pohodě... U nás se večer zastavila kámoška s půlroční leombergřicí a to se zas nelíbilo Arce... hlídala si Dezi s Mikšou a jak se přiblížila Bagí k plotu, startovala na ní i přez veliký výškový rozdíl... no a Dezinka když šla k plotu si od ní vysloužila šťouchanec čumákem a vystrkala jí do zahrady... takže Arunka už asi Dezí nedá...


Pondělí        12/7
Dneska ráno jsme dojeli koupit piluli na odčervení a nové misky, protože ty co jsem koupila jsou jaksi malé... naše dámy jsou popelky a přehrabujou se v granulkách, takže to občas bylo na zemi a pak se řešilo, čí to je... no a tak tomu takto předejdeme... Jednu tu menší dostla číča a druhou vezmeme k našim na vodu, když tam pojedeme, aby tam měli novou... No mističky už jsou doma a zas i nějaké nové hračky pro malou, aby měla co okusovat... tedy takhle jsem blbosti nenakupovala snad ani dětem, když byli maličký!  Tabletky sluply celkem v pohodě - dostaly je zabalené v sýru, takže jen kotě s tím mělo problém to sežrat, protože sem mu toho sýru dala trochu víc...  :D Ale dobrý...
Večer jsme šli přez ves opět okruh okolo štěklounů a už Dezi tolik nevytáčeli, jen ta fila... ta jí tam prostě vadí...  :D


Úterý        13/7
Dneska jsme si vyzvedli Dezinčin očkovací průkaz a domlouvali návštěvu veteriny... pojede se očkovat i Arunka a kamarádka jede se zbylýma štěňulkama i jejich maminou - takže bude mít pan doktor fááákt veselo...  :D Očkování kotěte jsem tedy zatím vzdala - počkám ještě pár dní a pak tam zajedem sólo.
Dneska tolik nepálilo, i když pařák a dusno bylo stejně, občas se tu prohnaly mráčky a hned bylo vidět, že jsou i hafynky živější... občas pobíhaly po zahradě a lovily Mikšu, nebo se proplejtaly mezi tůjkama - to je ovšem vyháním a snažím se jim vysvětlit, že to tedy jako ne! Ale asi ještě neumím ten správnej přízvuk a tak se obě dámičky tváří, že mi není rozumět... Je tam vlhko a chládek, tak jako co je mám co vyhazovat, že? Z jedné strany je vyženu a oni mě oběhnou a jsou tam na druhé znovu... navíc tam řádí i ten proklatej krtek, takže naše štěně šampion už nás přišlo přivítat jako totální prase poulíční... sem myslela že mě klepne! Skoro hodinu sem jí pak kartáčovala slepený chlupy aby byla zase krásná, což se ukázalo jako super nápad! Večer se tu nečekaně objevila kámoška chovatelka s manželem a zelenou ségrou Daime po cestě z města, kam vzali malou na průzkum... No to by jí asi kleplo, kdyby to naše čunítko uviděla...  :D  Holky se spolu laškovaly a Dezinka ukazovala ségře že tady je ona doma... Arka dostala pro jistotu zas košík - co kdyby a strašně se nám líbilo, jak je od sebe nemohla poznat... vždycky k nim doběhla a na střídačku je očuchávala, aby zjistila, která je ta naše. Daiminka byla už unavená z cestování a tak se po chvilce pošťuchování s Dezinkou do sebe pustily... no a Arunka se chystala si zjednat pořádek a jít Dezinku bránit... to jsem sice nedovolila a včas jí zastavila, ale ten fakt mě docela potěšil - Dezí už považuje za naší... Večer na procházce jsem je pustila obě na volno... Dezi na zavolání okamžitě přicházela nazpátek, i když Arka neslyší a tak na to nereagovala - to bylo SUPER!!!  Jenomže pak se vydala do pole a pochytala do kožichu osinky z obilí a to se jí vůbec nelíbilo, okamžitě byla u mě a kvičela při pohybu jak mimčo, tak jsem jí musela celičkou obrat, jinak seděla a nechtěla se hnout... asi jí to pěkně píchalo... do Arunky se to vůbec nechytá, ale ta její štěněčí srst byla jak suchý zip... Domů už pak šly obě na vodítku a docela už ani malá nekrouží, šla skoror celou cestu vedle Arky v pohodě. No a večer konečně zas trochu žraly... měly obě prázdné misky...


Středa        14/7
Dnes jsem vstávala o dost dřív a tak sem šla hafky vypustit hned po zalejvání... bohužel, Dezi zase spala před boudou i s Mikšou... no tak možná až jednou nebudou ty pařáky, tak pak  se jí třeba zachce jít do té boudy, no... zatím chrněla zas na kožichu. Probudilo jí otevírání kotce a tak šly za mnou ven... Dezi si to užívala v mokré trávě po svém a jak mohla hupsala po mě, až sem byla mokrá i já... Bylo vidět, že by ještě spala, tak sem je nechala a šla dom... opravdu jak se vyčůraly, zalezly zas do kotce a spaly... a já si myslela, že si užijí chladné ráno...
Dneska má Arunka svátek, tak sem jí koupila mňamku... no a malé taky - že je mazánek a nějakou přetahovací hračku k tomu...  :D  za chvilku se budu muset naučit obcházet psí krámky obloukem... :D
Večer jsme jeli na očkování... naložila jsem Dezinku do kenelky a Arunka šla klasicky dozadu do auta, protože už je naučená co a jak... dojeli jsme k Blance pro zbytek smečky, kterou jsme nacpali do jejího auta a vyrazili směr doktor... Když jsme přijeli do Třebestovic, ukázalo se, že má náš veterinář dovolenou (A to je ojedinělý úkaz, protože co ho znám od nějakých 12 let, tak sem nikdy nezažila, aby tam nebyl...  :D   )  No ale měl jí a tak kámoška zavolala jeho synovi do Sadské a jeli jsme tedy k němu - je to také veterinář...
Celé zplavené jsme doplahočily kenelky před vstup do ordinace a musely jsme jedno štěně po druhém očistit k použitelnosti. Dokonale se totiž v bednách poblinkaly a ani Dezinka nezůstala pozadu... no byla to spoušť, kterou jsem zažila poprvé a Blanka se mi jen smála - po svých zkušenostech to totiž čekala. Nepřipravena na takovou spoušť sem měla jen vlhčené ubrousky co nosím kvůli dětem, tak jsme tahaly jeden za druhým a myly štěndy... No nedá se to popisovat do detailů, kdo to nezažil, ten si to nepředstaví, byla jsem mokrá jak po pádu do rybníka, horko mi bylo na padnutí a štěňatům se to v kenelce vůbec nelíbilo. Kňučely a vyly až se to rozléjhalo čekárnou, že paní co tam čekala na vyšetření s kotětem utekla čekat ven, aby neměla číča z hafíků trauma... Arunka s Dezi byli na vodítku, tak ty byly hodné a tiše a Ariska čekala venku, protože jak poudala Blanka - chtěla by u všeho asistovat...  No byl to tedy hluboký zážitek... :D  A za 3 týdny jedeme znovu... máme totiž další přeočkování... to bude až ale jen pro Dezinku, Arunka až zas za rok.
U pana doktora byla ale všechna štěňátka ukázkově hodná, nekňučely a injekce jakoby byla pro ně brnkačka. Než doktor pak vyplnil všechna očkování do průkazů, do jednoho to tam usnulo. Na zpátek jsme s Blančou zas vystěhovaly kenelky a štěndy u ní doma a my pokračovali k nám... samozřejmě opět zblitý až pod ocasem, takže doma Arunka šla na zahradu normálně, Dezi byla vynešena s tím svým nadělením, vypuštěna do vany s vodou a řádně vykoupána! No konečně z ní zas byla psí slečna a ne čuně. Keneklu jsem vystříkala za zahradou v poli hadicí a šla dělat večeři pro tu bandu, co tu manžel hlídal... máme tu totiž sestřenky a tak je tu krásně veselo. Dezinka nějak vůbec neřešila, že by se měla oklepat a tak sem jí našla na trávě jak zmoklou slepičku stejně jak sem jí opustila, takže sem donesla osušku a celou sem jí musela vyfrotýrovat... Nejprve  poslušně držela a vypadalo to, že si to užívá, ale čím dýl to trvalo a ona byla sušší a sušší, tím víc jí lákala hra na přetahovanou a bylo těžší jí osušku sebrat... tak sem jí pak nechala být a dosychala si sama na zbytku sluníčka...zatím co jsem zalejvala skalku.  Před devátou sbaštily všechny tři misky granulí a šupaly na kutě...  já tedy byla úplně KO a těšila se dopostele... Arka si zalezla do boudy a Dezi s kotětem ještě asi hodinu dováděly v kotci... no prostě úžasný den...  :)))


Čtvrtek        15/7
Dnešek byl celkem v pohodě, až na ranní nadělení v kotci... sestřenky s našima dětičkama s hafynama dováděly po svém, takže Dezinka byla umazlená a jak měla možnost a děcka zalezli do bazénu  tak v tom vedru spala... Ale jak vylezli ven, už byla u nich... a při společném prázdninovém focení byla manekýnka... Navečer jsme vytáhly hafyny navolno za hřbitov, Dezi tam po cestě na konci v ulici dovádí s malou Sisi, což je francouzský buldoček...... ňufá tam na ní a běhají spolu podél plotu... až trošku povyroste, necháme je si spolu hrát,protože Sisi je hodná čubinka. Večer měla Dezi trochu průjem, ale to asi byla reakce na to očkování, nebo z toho tepla, kdo ví... uvidíme jak to bude zítra. Když sem je zavřela na noc do kotce, skoušela mě zas vytím přivolat, ale hned zas přestala. Spí stále mimo boudu a tak mě pomalu hlodá představa, že se třeba do jedné nikdy nevlezou a my budeme muset řešit na zimu spaní pro ní... no to by bylo něco tedy... doufám že jí tam Arka konečně pustí...


Pátek        16/7
Opět ta potvůrka nadělala v kotci... no, asi jí budu opravdu na to venčení chodit ráno budit a pak jí zas nechám jít spát... ale takhle neeeee.
Dneska jsme našli další ztrestaný netřesk - nejspíš za svou existenci... máme tu tolik hraček, prakticky po celé zahradě má pořád něco, ale dámičce to asi nestačí a strašně jí baví něco cupovat! Ach jo... jak jí tohle vysvětlím? Ale není sama, kdo vyvádí kousky zvané "šokynk"...Mikša se potvora naučila skákat na okno... sice chápu, že je to super místo, kam na ní psiska nedostanou a ona má prima přehled, ale až tohle zjistí manžel, nejspíš to číča nepřežije...a opravdu hodně doufám, že pod oknem na fasádě se nenajdou žádné ťapičky, co se budou snažit za ní nahoru vylézt... to bych to asi nepřežila ani já... No číča už dostala a snad to pochopila...
Jinak počasí dnes opět děs, všechno pálí na dotek a čubiny jen spí a při krmení se toho sotva dotknou... no ani se jim nedivím... taky jsem zničená. Vzala jsem je ven až na devátou večer... dokud nevydržím na zemi stát bosa a pálí mě to, nikam je netahám... myslela jsem že obejdeme okolo polí, ale maličko se ochladilo a komáři a hovada kousali, že mě to zahnalo domů dřív... Dezi stejně nechtěla zatočit, pořád dorážela na Sisi a sedala si když sem jí chtěla popotáhnout dál... tak jsme si poběhali u plotu a šlo se domů...  poštípaná sem byla šíleně!


Sobota        17/7
Je to neuvěřitelné, ale už tu malou mršku máme 14 dní... Ráno v kotečku opět bobek, takže je to jisté - od zítřka na šestou vstáváme... :o)
Dneska je tu hnusný dusno od rána a to se tu honěj mraky... V poledne ve stínu bylo zase 33°C, psiska skoro nežerou, voda teče na konve a Dezi má napuštěný bazének s vodou, aby se přestala koupat v miskách na pití... moc se jí do toho nechce, asi voda v misce je lepší... Navečer se tu přehnal mrak ze kterého spadlo asi deset kapek vody... Dezi si lehla doprostřed zahrady a skoušela je na trávníku při dopadu chytat... no legrace... Chvilku i pěkně hřmělo, ale to nijak neřešila, jen arka zmizela v boudě a občas jí přiběhla očuchat a zase zmizela... Kočka opět seděla na okně, tak dostala vějířem, kterým sem se snažila alespoň maličko navodit příjemné proudění větříčku...Prskla, zasyčela a zmizela pod stolem, kde jí ihned ulovila Dezi... no tak netuším, co si z toho kočka přebrala... :D


Neděle        18/7
Tak s budíčkem v šest hodin bylo v kotečku čisto a jak jsem otevřela, běžela Dezinka udělat bobek k tůjkám do trávy... takže čistotná opravdu je...  :))) Dneska jsme vyrazili na procházku kousek po silnici... když nás objížděla auta, vůbec se jí to nelíbilo a z motorky byla uplně nepříčetná... nejprve se jí asi lekla, pak jí vadilo, jak jela blízko okolo nás a když se začala vzdalovat, poskakujíc jako koza by jí nejraději šla honit... no tak sem byla docela ráda, že jsme ze silnice po pár metrech zamířili zase na polní cestu. U žrádla jsme zavedli novou taktiku, protože jakmile jsem se vzdálila třeba jen na pár metrů, okamžitě nastala škatulata a zvěř si proházela misky... sice na výhružné NE se zas vrátili k těm svým, ale kdo je má pořád takhle hlídat... takže Arka dostává misku do kotce, kde jí zavřu a Dezi s číčou jsou na terase a docela to dneska fungovalo, tak u toho zůstaneme dokud Dezi nedoroste do věku, kdy si před Arkou už svou misku ohlídá...


Týden           19/7 - 25/7
Vypuklo u nás stavební peklo - předěláváme obývák, takže nastalo málo času... tento týden vkládám zpětně a jen v rychosti... Dezi pochopila, že do kotečku se nekaká, jen to prostě nevydrží a tak jsem skusila na radu kámošky je prostě nezavírat... bobek byl venku n atrávě a tak už budou i v noci na volno, Dezi spala v kotci na svém kožichu a tak není problém...
Dezinka roste jeko z vody, výraz maličkého štěňátka pomalu mění za malou psí dámičku, upřeně dokáže koukat na cokoliv, co jí zaujme a kroutí hlavičkou na stranu, no je nádherná... Moc jí baví aportek, takže jak byl čas, házelo se jí vše, co přišlo pod ruku a moc jí to baví...
No a tak jsem vyzkoušela házet aportek i do boudy, když v ní ležela Arka... Dezi si s úplným klidem hupsala pro uzlíček do boudy a z boudy, jako by s nechumelilo a Arunku sledovala jen po očku, stejně jak ona Dezi... v noci tam sice ještě nespí, ale přez den jsme je tam spolu už viděli dvakrát, tak do zimi už tam snad budou bydlet obě dvě...
Procházky se Dezince začaly nějak nelíbit... tedy ven se těší, ale jen k Sisi na konec ulice... pak jde jen že musí a nadšení se jí vrací v okamžiku, když ví, že cesta vede zase domů... to už zas táhne a šermuje ocáskem...


Pondělí        26/7
Dneska Dezi prvně sedla na povel a bylo vidět, že ví, co se po ní chce... také se jí daří na ukázané prsty krásně štěkat, moc doufám, že bude šikovná a bude štěkat na povel, což Arunka nikdy nějak nepochopila... Trénujeme skákání na povel do náruče, což se mi strašně líbilo na ukázkách s ovčáky, kde jsme byla před několika lety a také pokukujeme po Agility překážkách, které by se daly koupit za rozumnou cenu domů, protože Dezi je jak na klíček a tohle by jí určitě bavilo stejně jako dceru a mě osobně se to moc líbí. Večer jsme byli na procházce zase ve štěkací ulici, ale už Dezi ty hafany nijak moc neřešila, což je moc prima... byla se ukázat kamarádce s ouškama nahoru, tak se samozřejmě zase mooooc líbila.


Úterý        27/7
Dnešek jsme zasvětili kartáčování... pokaždé, jak sem se vydala za hafynkama, měla jsem v ruce kartáč a místo hlazení jsme se česaly... výsledek byl že Arunka byla šíleně nadšená a Dezinka naštvaná... ale docela brzy razignovala a tak se už po kartáči neohání a nepokouší se za každou cenu kousat... doufám že jí to vydrží a zapamatuje si to. Jinak kočka dneska lovila ptáče a Dezinka jí u toho radostně asistovala, takže se ze zahrady ozýval šílený štěkot... když sem vylezla, skákali ti dva tajtrdlíci okolo ptáčete, které klobalo na všechny strany a snažili si dokázat, že jsou větší a pipiny se nebojí... vždycky byl šílený výpad, který ale skončil na úrovni dosahu zobáčku a děsný štěkání... no to by se muselo vidět...vyděšení byli všichni tři, jen ta naše mláďata to brala i jako hru.  Zželelo se mi nešikovného chomáče peří a hlavně ta představa že budu uklízet ze zahrady co by z něho popřípadě zbylo mi dodala odvahy se nechat dobrovolně klobnout a šla to ptáče zachránit... no jasně že to nepochopil ani jeden z nich... ptáče klobalo i skrz rukavice a Dezi si dodala odvahy a zkoušela ho zakousnout výskokama po rukách... kočka to pojala úplně jako srandu a šplhala po mě vzhůru se zaťatýma drápkama až na záda...ujít těch 10 metrů k plotu a hodit ho přez něj byl opravdu výkon... myslela jsem si, ať si pojde někde v poli, když tak pospíchalo z hnízda... jaký to údiv, když ten opeřený pitomec normálně letěl! No ale tak měli Dezi s Mikšou alespoň rozptýlení, zážitek i nový poznatek o ostří zobáků... a Arunka to klidně prospala na terase...


Středa        28/7
Dneska jsme dostali od manžela sprdunk za vyčůrané fleky na šlechtěném trávníku a tak se asi budeme muset naučit chodit čůrat na jedno místo, jinak bude po volném pohybu na zahradě... netuším vůbec, jak tohle vysvětlím Dezi, která čůrá každou chvilku, natož Arce, která si tu celou dobu chodí kam jí napadne a nikdo to neřešil... zlatá doba obyčejného sekaného plevele!!!
Jinak česání Dezi snáší jakš takš dobře, tak trénujeme a odměňujeme a začínám jí drezůrovat chození jen u levé nohy... jakmile se zaplete jinam, má smůlu, prostě jdu, dokud se sama nevymotá a nedojde jí, že na té špatné straně se jí jde hůř a když se srovná vedle Arky, že je to pak odměněno... moc jim to spolu sluší, už se moc těším, až Arunku doroste a budou chodit bok po boku, jako kdysi Arunka s Badouškem... :)))


Čtvrtek        29/7
Tak ta naše lumpice dneska spala v boudě - poprvé, ale zato úplně, takže to je moooc prima! Zatím sice přez den, ale byla tam zalezlá s Arkou a ani jedna s tím neměla problém, dokonce i když se vzbudily a vylejzaly spolu ven, bylo to v pohodě, takže snad už máme vyhráno a noční spaní na sebe nedá dlouho čekat.
Na procházce Dezí ožívá vždycky při návratu domů, tak nevím, no... je to rošťanda prostě a doma se jí líbí nejvíc, no...


Pátek        30/7
Tak povel sedni už celkem zvládáme, i když nejspolehlivěji nám jde odvolání na povel NE! To Dezinka okamžitě přestává s jakoukoliv činností a kouká, co se to děje a proč se křičí... tam je to skoro 100% funkčnost, u sedni je to ještě vláčná reakce, ale dobrý!  :o)  Dneska se holky asi půl hodiny přetahovaly o uzel z hadru... ten obě milují a tak je to celkem popadlo a bavilo, že fakt vydržely. Arunka už se nesnaží za každou cenu ho Dezí sebrat, ale fakt jemně si ho jde ulovit, když ho malá okusuje a tak se přetahovaly a přetahovaly... no krásńoučký to bylo... moc šikovný holčičky to byly... Večer jsem se trochu zapomněla s krmením, měli jsme návštěvu a tak jsem za nima šla až skoro za tmy a dezinka spinkala s Arunkou úplně na sebe nalepené v boudě, takže véliká radost... Dostaly k večeři i mňaminku, že jsou tak hodné a byla to paráda... ještě jsem jukala, kam se uloží malá po večeři, ale ona si to zas krásně našpacírovala do bouidy a tak je to vyřešené... a super!  Zítra nám přijede teta Blanka fotit holčičky, jak jsou krásňoučký, tak ráno vstáváme na česáníčko, abysme se líbily...


Sobota        31/7
No a v boudičce se spinkalo až do rána, úplně v pohodě, takže veliká radost. Sluníčko leze jak o život, bude krásně, tak snad se fotečky podaří...
:o)  No několik se jich fákt povedlo nádherných i přez přísně kritické Blančino oko... ta co není na chlup přesně maže, ale prý něco dostanu, tak se těším...  :)  Ráno jsem čubinky načesala, což bylo pochváleno a poznáno, stejně jako fakt, že jsme přestali doma nechávat hafynkám obojky, aby měly hezčí srst na krku... no pochvala vždycky potěší, že? :D A od poradkyně chovu obzvlášť!  :)))  No tak jsme holčičky trochu pomordovali na sluníčku k jejich nelibosti, ale bylo to moc bezva, i kočku zvládla vyfotit. Jen při odměně jsem nějak neohlídala Arunku a vystartila po Dezince...njn, ještě to není stoprocentně zažehnané - ty jejich třenice, ale už je to fakt jen kvůli pamlskům, u normálních misek už vrčení není vůbec, takže když si budu dávat já pozor - což sem dnes tedy podcenila, bude to v pohodě už úplně...  i když tedy ale kňučela, až mě srdce bolelo...
Naštěstí malá Dezí je v tomto ohledu opravdu splachovací dračice a hned po jídle zas okolo Arunky hopsala a vyštěkávala jí ke hře, jako by si její zuby už zas nepamatovala... jsem moc ráda, že má takovou povahu, je to moje zlatíčko... klidně na ní hupsne když spí a docela to Arka zvládá v klidu... no těším se těším, jak to bude dál, až Dezinka Arku doroste... to teprve bude psina!